Ohita navigaatio

Ohjeita ja tietoa koronaviruksen vaikutuksista / Instructions for precautions against coronavirus1.12.2020 12:52

Asukkaiden ja henkilökunnan terveys on meille ensiarvoisen tärkeää. Suomessa vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi olemme tehneet seuraavia päätöksiä koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi.

Palvelukeskuksen aukioloajat
Useat asumiseen ja asunnon hakuun liittyvät asiat hoituvat helposti sähköisten palveluidemme kautta www.vts.fi/asukkaalle/ . Tavoitat meidät myös sähköpostilla palvelukeskus@vts.fi ja soittamalla puh. 0201 277 277 (ma-to 9-15, pe 9-13). Asioithan toimistolla vain sellaisissa asioissa, joita ei voi hoitaa sähköisten palveluiden kautta tai puhelimitse. Tiloihin voidaan ottaa maksimissaan 5 asiakasta kerrallaan.

Avainten nouto ja palautus
Asunnon avainten palautus onnistuu erilliseen palautuslaatikkoon, ohjeet täällä. Alkavien vuokrasopimusten avainten noudosta tiedotamme muuttajia erikseen.

Talojen yhteiset tilat

  • Nykyisen koronavirustilanteen vuoksi korttelikuntosalit on suljettu 2.12.2020 alkaen toistaiseksi.
  • Asukastilat ovat auki, mutta kehotamme välttämään niiden käyttöä. Mikäli tilaa käytetään saa siellä olla maksimissaan 5-10 henkilöä kerralla, asukastilan koosta riippuen.
  • Pesutuvat ovat käytössä, mutta tilassa ei tule olla montaa henkilöä samanaikaisesti.

Huomioithan hyvän hygienian käyttäessäsi yhteisiä tiloja. Mikäli koet flunssan oireita ethän käytä yhteisiä tiloja.

Yhteisten tilojen käyttö tapahtuu asukkaiden omalla vastuulla. Kiitämme ymmärryksestä tässä poikkeustilanteessa.

Saunavuorot ja lenkkisaunat
Henkilökohtaiset saunavuorot ovat käytössä. Lenkkisaunoja ei järjestetä 2.12.2020 alkaen toistaiseksi. Mikäli koet flunssan oireita ethän käytä saunaa tai muita yhteisiä tiloja, ja huolehdithan hyvästä hygieniasta saunavuorollasi.

Saunojen käyttö tapahtuu asukkaiden omalla vastuulla. Saunamaksuja ei peritty 1.4-1.6.2020. Mikäli kuitenkin maksoit saunamaksun vuokrasi yhteydessä, jäi maksu sinulle ennakoksi ja voit vähentää sen vuokrasta tai muista maksuista kuten veden tasauslaskutuksesta. Voit myös pyytää palautusta lähettämällä asiasta sähköpostia palvelukeskus@vts.fi. Saunamaksut otettiin uudestaan käyttöön 1.6. alkaen. Mikäli haluat perua saunavuorosi, olethan yhteydessä huoltoyhtiöön. Oman huoltoyhtiösi yhteystiedot löydät talon ilmoitustaululta.

Yleisten tilojen siivous
Yleisissä tiloissa siivotaan joka arkipäivä. Siivouksessa kiinnitetään erityistä huomiota kosketuspintojen kuten kaiteiden käsijohteiden, hissien ja ulko-ovien kahvojen ym. siivoamiseen. Siivousliikkeillä on tarkat toimintaohjeet, miten toimia tässä poikkeuksellisessa tilanteessa.

Viruksen leviämistä voi estää myös omalla toiminnallaan eli välttämällä ihmisjoukkoja (vain yksi henkilö kerrallaan esimerkiksi hississä), pesemällä kädet huolellisesti, aivastaessa tulee käyttää nenäliinaa, joka hävitetään sekajätteen mukana, ovia avattaessa tai hissin nappuloita painettaessa on hyvä pitää hansikkaat kädessä.

Huoltotyöt ja asuntokäynnit
Henkilökuntamme käyttää hengityssuojaimia liikkuessaan kiinteistöjen alueella, suosittelemme tätä käytäntöä myös yhteistyökumppaneillemme. Asuntokäynnit ja korjaustyöt kiinteistöissä tehdään asianmukaisissa suojavarusteissa (kertakäyttöhansikkaat ja -kenkäsuojat sekä hengityssuojain). Ennen asuntoon menemistä asiasta sovitaan asukkaan kanssa ja varmistetaan asukkaan terveydentila (mahdolliset flunssaoireet).

Pisteet kotiin -remontit
Pisteet kotiin -remontteja voi jälleen tilata. Ethän tilaa Pisteet kotiin -työtä mikäli koet flunssan oireita. Jos olet jo sopinut työn ja sairastut, olethan yhteydessä palveluisännöitsijään palveluisannoitsijat@vts.fi, jotta voit sopia uuden ajankohdan. Oman pistetilanteesi voit tarkistaa kotisivuiltamme www.vts.fi/asukkaalle/asukasedutjatoiminta/pisteetkotiin/

Koronaviruksen aiheuttamat muutokset talouteen
Mikäli vuokranmaksusi hankaloituu esimerkiksi lomautuksen tai työttömyyden vuoksi olethan meihin heti yhteydessä vuokranmaksun sopimiseksi maksusuunnitelma@vts.fi. Tämä on väliaikainen sähköposti nykyisestä poikkeustilanteesta johtuviin vuokranmaksuvaikeuksiin. Kerrothan viestissä perustelusi miksi tarvitset maksujärjestelyä, ehdotuksesi maksujärjestelystä ja puhelinnumeron, josta tavoitamme sinut. Viesteihin pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian.

Jätteiden lajittelu ja pakkaaminen korona-aikana
https://pjhoy.fi/korona/


Tietoa koronaviruksesta -puhelinneuvonnan numero on 0295 535 535, lisätietoja löydät myös THL:n kotisivuilta www.thl.fi/korona

Näillä varotoimenpiteillä pyrimme osaltamme ehkäisemään viruksen leviämisen. Pahoittelemme suuresti tilanteen aiheuttamaa harmia ja kiitämme ymmärryksestänne tässä poikkeustilanteessa.

Yhteistyöterveisin, pysytään terveinä!
VTS-kodit

Instructions for precautions against coronavirus

The health of our residents and staff is of utmost importance to us. We have made the following decisions to slow the spread of coronavirus in light of the situation in Finland.


Service centre opening hours
Many of our services for residents are available online at www.vts.fi/asukkaalle/inenglish/. You can also reach us by email at palvelukeskus@vts.fi and by phone on 0201 277 277 (Mon-Thu 09:00-15:00, Fri 09:00-13:00). Please note that you can only handle matters at our office that cannot be settled using our online services or by phone. A maximum of five customers are admitted in the office at the same time.

Shared facilities
Please observe good hygiene when using shared facilities. If you have flu symptoms, please do not use shared facilities. Gyms are closed. You may use laundry rooms, but do not gather in numbers in them. Give your neighbours peace and quiet round the clock and avoid things like playing loud music.

Sauna reservations and shared sauna slots are back in use
Individual sauna slots are back in use. Shared sauna slots are closed. Always observe good hygiene in the sauna, and please do not use the sauna or other shared facilities if you have flu symptoms.

You use the saunas at your own risk. Sauna fees were not charged between 1 April and 1 June 2020. However, if you paid your sauna fee in your rent, it will be regarded as advance payment and you can deduct the sum from your rent or other payments, such as your water balance invoice. You can also request a refund by sending us an email to palvelukeskus@vts.fi. Sauna fees were added back to rents from 1 June. If you wish to cancel your sauna reservation, please contact the facility management company. You can find the contact details of your facility management company on the notice board of your building.

Cleaning in shared facilities
Shared spaces are cleaned every business day. Particular attention is paid to cleaning contact surfaces, such as bannister handrails, lifts, street door handles, etc. The cleaning companies have been given precise instructions on how to act in this abnormal situation.

You can also prevent the spread of the virus through your own actions. Avoid groups of people (one person at a time in the lift). Wash your hands carefully. When you sneeze, use a disposable tissue and throw it away in the general waste. When you open doors and press buttons in the lift, gloves are a good idea.

Service work and visits to flats
Our staff members wear masks when visiting the buildings and the areas around them, and we recommend that our partners also follow this practice. Visits to flats and any repairs in the buildings will be made wearing appropriate personal protective equipment (disposable gloves and shoe guards, mask). Before visiting the flat, we will agree the visit with the resident and check their health status (i.e. for possible flu symptoms).

Renovations paid using Pisteet kotiin tenant points
You can book renovation work that is paid for using the Pisteet kotiin tenant points again. If you have flu symptoms, please do not book any work. If you have already booked work in and then fall ill, please contact the facility manager by sending an email to palveluisannoitsijat@vts.fi to agree on a new date for the work. You can check your tenant bonus point balance on our website at www.vts.fi/asukkaalle/inenglish/pisteetkotiintenantbonussystem/.

Changes caused by coronavirus to finances
If you have difficulties paying rent because of a lay-off or unemployment, please contact us immediately to agree rent payment at maksusuunnitelma@vts.fi . This is a temporary email address for communications related to difficulties paying your rent caused by the abnormal pandemic situation. In your message, please explain your reasons for requesting a payment arrangement, your suggestion for the arrangement and a telephone number for reaching you. We respond to each email as soon as possible.

Waste separation and packing during the coronavirus epidemic
https://pjhoy.fi/korona/


The number for the coronavirus information line is 0295 535 535. You can find further information on www.thl.fi/korona

With these cautionary measures we are playing our part in preventing the spread of the virus. We are very sorry for the inconvenience caused and thank you for your understanding in this abnormal situation.

Stay safe and healthy!
Best wishes,
VTS-kodit

Takaisin

Käytämme evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt tämän.Hyväksy